РУС БЕЛ ENG

Дзяржаўная ўстанова адукацыі

“Міхалішкаўская сярэдняя школа” 

 

ПРАВІЛЫ

ўнутранага распарадку для вучняў

дзяржаўнай установы адукацыі “Міхалішкаўская сярэдняя школа”

 

 

                                                                                                 ЗАЦВЕРДЖАНА

Загад дырэктара дзяржаўнай

установы адукацыі  “Міхалішкаўская

сярэдняя школа” ад 31.08.2022 №326

 

АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. Дадзеныя правілы ўнутранага распарадку для вучняў (далей - Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з артыкулам 19, пунктам 4.6; артыкуламі 30, 31 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей-Кодэкс), пунктам 32 Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыі, зацверджанага пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 №283 са змяненнямі і дапаўненнямі, унесенымі пастановамі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 04.02.2014 №9, ад 10.04.2014 №38, ад 09.11.2021 №243; Статутам дзяржаўнай установы адукацыі “Міхалішкаўская  сярэдняя школа” (далей – установа  адукацыі), Дзяржаўным школьным стандартам, іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.

1.2. Правілы ўстанаўліваюць нормы паводзін вучняў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, рацыянальнага выкарыстання вучнямі навучальнага часу, умацавання дысцыпліны вучняў, павышэння якасці адукацыі, выхавання павагі да асобы, развіцця культуры паводзін і навыкаў зносін.        

1.3. Згодна з правіламі ўсе вучні маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзін ва ўстанове адукацыі.        

1.4. У адпаведнасці з гэтымі Правіламі ў кожнай установе адукацыі да пачатку новага навучальнага года распрацоўваюцца правілы ўнутранага распарадку для вучняў, якія зацвярджаюцца дырэктарам.        

1.5. Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4 сапраўдных Правілаў.       

1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктары ў кожным новым навучальным годзе, да ўсіх вучняў установы адукацыі – на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а да іх законных прадстаўнікоў – на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад роспіс).          

1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх вучняў установы адукацыі.         

1.8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для агляду ўсімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.

 

2.АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ ВУЧНЯЎ:           

2.1. Вучні  маюць права на:

 2.1.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;          

2.1.2.стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцяў іх псіхафізічнага развіцця;          

2.1.3. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад  усіх формаў фізічнага і псіхічнага гвалту, зневажанне асобы, ахову жыцця і здароўя ў час адукацыйнага працэсу;

2.1.4. карыстанне падручнікамі  і навучальнымі дапаможнікамі;

2.1.5. адпачынак на перапынках, арганізацыю дасугавай дзейнасці ў час канікул;

2.1.6. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, фізкультурна-спартыўным абсталяваннем, навучальнай  базай установы адукацыі;

2.1.7.атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў установы адукацыі;

2.1.8. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, грамадскай, навуковай дзейнасці, удзеле ў фізкультурна-аздараўленчых, спартыўна-масавых, спартыўных мерапрыемствах, а  таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;

2.1.9. удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;

2.1.10. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;

2.1.11. азнаямленне з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, серты фікатам аб дзяржаўнай акрэдытацыі, правіламі ўнутранага распарадку для вучняў, іншымі лакальнымі прававымі актамі, якія ўтрымліваюць інфармацыю аб правах і абавязках вучняў, а таксама з вучэбна-праграмнай дакументацыяй;

2.1.12. удзел у моладзёжных і іншых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству;

2.1.13. аб'ектыўную ацэнку ведаў;

2.1.14. захаванне месца ў установе адукацыі ў выпадку напрамкі для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;

2.1.15. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;

2.1.16. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальна дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі устаноў адукацыі;

2.1.17. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;

2.1.18. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;

2.1.19. атрыманне платных паслуг з ліку, якія аказваюцца установай адукацыі;

2.1.20. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам.

2.2.  Іншыя правы вучняў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.

3.АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ ВУЧНЯЎ:         

3.1. Вучні  абавязаны:

3.1.1. добрасумленна і адказна адносіцца да засваення зместу

адукацыйных праграм, праграмы выхавання;

3.1.2. клапаціцца аб сваім здароўі, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця і самаўдасканальвання;

3.1.3. выконваць Статут, выконваць рашэнні педагагічнага савета ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, правілы ўнутранага распарадку для вучняў;

3.1.4. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб'яднанняў па інтарэсах, іншых);

3.1.5. пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага члена адміністрацыі);

3.1.6. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;

3.1.7. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

3.1.8. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі ўстановы адукацыі;

3.1.9. беражліва ставіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі; беражліва ставіцца да энергарэсурсаў;

3.1.10. паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;

3.1.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);         

3.1.12. загадзя (напярэдадні ці за некалькі дзён) паведамляць класнаму кіраўніку аб плануемым наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;         

3.1.13. размяшчаць мабільныя сродкі сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам вучэбных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах;

3.2. Вучням ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі катэгарычна забараняецца:

3.2.1. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без паважных прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;

3.2.2. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;

3.2.3. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;

3.2.4. карыстацца сродкамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;

3.2.5. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;

3.2.6. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, факультатыўных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;

3.2.7. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;

3.2.8. падчас навучальных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;

3.2.9. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) адміністрацыяй установы.

 

4.ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ ВУЧНЯЎ         

4.1.  Вучні абавязаны насіць адзенне  дзелавога стылю, прызначанага для наведвання імі навучальных заняткаў ва ўстанове адукацыі.

4.2. Установа адукацыі мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканін, з якіх выраблена адзенне дзелавога стылю.

4.3. Пры наведванні вучнямі вучэбных заняткаў не дапускаюцца: спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам; рэчы, якія маюць яркія малюнкі; брудная, мятая (неахайная) і іншае адзенне, не прызначанае для наведвання ўстановы адукацыі; верхняе адзенне і галаўныя ўборы; біжутэрыя або каштоўныя ўпрыгожванні; наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных напрамкаў моладзевай субкультуры і спартыўных клубаў.

4.4. Спрэчныя пытанні, звязаныя са знешнім выглядам вучня, вырашае адміністрацыя ўстановы адукацыі.

 

  1. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ ВУЧЭБНЫХ ЗАНЯТКАЎ ВУЧНЯМІ

5.1.Вучні займаюць свае месцы ў кабінеце так, як гэта ўстанаўлівае класны кіраўнік або настаўнік-прадметнік, з улікам псіхафізічных асаблівасцей вучняў і іх здароўя.

5.2 Кожны настаўнік вызначае спецыфічныя правілы пры правядзенні заняткаў па сваім прадмеце, якія не павінны супярэчыць нормам і правілам бяспекі і іншым нарматыўным дакументам. Гэтыя правілы абавязковыя для выканання ўсімі вучнямі.

5.3. Перад пачаткам вучэбнага занятка вучні павінны падрыхтаваць сваё рабочае месца і ўсё неабходнае для работы ў класе.

5.4. Пры ўваходзе настаўніка ў клас вучні ўстаюць для прывітання і садзяцца пасля таго, як настаўнік адкажа на прывітанне і дазволіць сесці; падобным чынам вучні вітаюць любога дарослага чалавека, які ўвайшоў у клас у час заняткаў.

5.5. У выпадку спазнення на ўрок вучань павінен пастукацца ў дзверы кабінета, зайсці, павітацца з настаўнікам, папрасіць прабачэння за спазненне і папрасіць дазволу сесці на месца.

5.6. Час вучэбных заняткаў павінен выкарыстоўвацца толькі для навучальных мэтаў; нельга шумець, весці лішнія гутаркі, гуляць і г.д.

5.7. Па першым патрабаванні настаўніка (класнага кіраўніка) павінен прад'яўляцца дзённік; любыя запісы ў дзённіках вучняў павінны выконвацца акуратна; пасля кожнага вучэбнага тыдня законныя прадстаўнікі непаўналетняга вучня ставяць свой подпіс у дзённіку.

5.8. Калі вучню неабходна выйсці з класа, ён павінен папрасіць дазволу настаўніка.

5.9. Званок з урока – гэта сігнал для настаўніка. Толькі калі настаўнік абвесціць аб заканчэнні навучальнага занятка, вучні маюць права ўстаць, навесці чысціню і парадак на сваім рабочым месцы, выйсці з класа.

5.10. Вучні павінны мець спартыўную форму і абутак для вучэбных заняткаў па фізічнай культуры і здароўі, а таксама спецыяльную вопратку для вучэбных заняткаў па працоўным навучанні. Пры адсутнасці такога адзення вучні застаюцца ў класе, у спартыўнай зале, але да заняткаў не дапускаюцца.

5.11.  Забараняецца ў час вучэбных заняткаў карыстацца мабільнымі тэлефонамі і іншымі прыладамі, якія не адносяцца да адукацыйнага працэсу; варта адключыць усе тэхнічныя прылады (плэеры, навушнікі, гульнявыя прыстаўкі і інш.), перавесці мабільны тэлефон у ціхі рэжым і прыбраць яго са стала ў спецыяльна прызначанае месца; у выпадку парушэння дадзенага правіла настаўнік мае права выключыць тэхнічную прыладу на час вучэбнага занятка. Пры неаднаразовым парушэнні гэтых патрабаванняў рэч вяртаецца толькі ў прысутнасці законных прадстаўнікоў непаўналетняга.

 

6.ПАРАДАК НАХОДЖАННЯ ВУЧНЯЎ НА ПЕРАПЫНКУ

6.1. Перапынак прызначаны: для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў; адпачынку і фізічнай размінкі; прыёму ежы; праветрывання класа, для чаго вучням неабходна выйсці з класа; падрыхтоўкі да ўроку, іншае.

6.2. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах вучняў неабходна прытрымлівацца правага боку.

6.3. Падчас перапынкаў вучням забараняецца: шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў; штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый; катацца ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння; ўжываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

 

  1. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ

7.1. Сталовая:

7.1.1. у  сталовую вучні ходзяць арганізавана, у суправаджэнні настаўніка, які праводзіў урок;

7.1.2. вучні ўваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад прыёмам ежы;

7.1.3. ужываць стравы, напоі, прадукты харчавання, набытыя ў сталовай,  дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы вучні павінны выконваць культуру харчавання.

7.1.4. кожны вучань прыбірае за сабой сталовыя прыборы і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.          

7.2. Спартыўная зала:

 7.2.1. заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з графікам яго работы. Наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку.

 7.2.2. забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка, выхавальніка групы падоўжанага дня, іншага педагагічнага работніка.

7.3.Санітарныя пакоі:

7.3.1. пры карыстанні санітарнымі пакоямі вучні павінны падтрымлваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены;

7.3.2. забараняецца затрымлівацца ў санітарным пакоі без патрэбы, а таксама смеціць, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.

7.3. Гардэроб:

7.3.1. па заканчэнні заняткаў (вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, у аб'яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў вучні пад кіраўніцтвам настаўніка, які праводзіў заняткі, ідуць у гардэроб. Вучні ў парадку чарговасці забіраюць сваю вопратку, выконваючы парадак і меры бяспекі.

7.3.2. у выпадку выяўлення страты адзення або абутку, вучань абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася, класнаму кіраўніку або дзяжурнаму настаўніку;

7.3.3. вучні не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, праязныя дакументы, сродкі сувязі (інтэрнэт сувязі), іншыя каштоўныя рэчы;

7.3.4. у выпадку выяўлення пакінутых і (або) забытых у гардэробе рэчаў вучні перадаюць іх вахцёру або дзяжурнаму настаўніку.

 

8.ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ ВУЧНЯМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАВУЧЭБНЫ ЧАС         

8.1. Вучням забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазавучэбны час.

8.2. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазавучэбны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (педагога-арганізатара, намесніка дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце, дзяжурнага адміністратара).

8.3. Вучні, якія прысутнічаюць, або асобы,  якія  дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, адпаведны ўзросту макіяж.

8.4. Вучні абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для вучняў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб'ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.

  1. ЗААХВОЧВАННЕ І ДЫСЦЫПЛНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ ВУЧНЯЎ

9.1. У якасці заахвочвання да навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя меры: аб'ява падзякі; узнагароджанне граматай; узнагароджанне каштоўным падарункам; занясенне на Дошку гонару ўстановы адукацыі; напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.         

9.2. Заахвочванне аб'яўляецца загадам дырэктара. Выпіска з загаду захоўваецца у асабістай справе вучня.

9.3. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіны (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў) устанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выяўляецца ў прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання: заўвага; вымова.

9.4. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы адукацыі.

9.5. Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга вучня.

 

  1. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ СРОДКАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЕТ-СУВЯЗІ)

10.1. У будынку ўстановы адукацыі вучні абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыкліку або бясшумны рэжым.

10.2. У час правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў прызначаным месцы (скрынцы) ў стане бясшумнага рэжыму.

10.3. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.

10.4. Карыстацца прыладай мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) вучням дазволена выключна для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці.

10.5. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання сродкамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), вучань павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння сапраўдных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучня робіцца запіс у дзённік.

10.6. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання сродкамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ажыццяўляецца канфіскацыя тэлефона ў вучня. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля гутаркі з дырэктарам (членам адміністрацыі) ім вяртаецца сродак мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На вучня накладаецца спагнанне, вызначанае дырэктарам установы адукацыі.

 

РАЗГЛЕДЖАНА

На пасяджанні педагагічнага

савета ўстановы адукацыі

Пратакол ад 30.08.2022 №1